Menü

Gabo webshop

Facebook

Feedek

2018.10.05.

Joe Hill: Furcsa időjárás

r_g

Amikor idén átvettük Joe Hill életművének gondozását, azt találtuk ki, hogy a közeljövőben évi két könyvvel jelentkezünk tőle, egy újrakiadással egy friss kötettel. Így is lett: a Könyvhétre megérkezett A szív alakú doboz, és most itt van a szerző Amerikában tavaly ősszel megjelent műve.

Bár már magyarul is olvashattatok Hilltől rövid prózát, most először jelenik meg tőle kisregénygyűjtemény: a Furcsa időjárás négy vérfagyasztó és társadalomkritikus történetet kínál napjaink Amerikájáról.

furcsa_idojaras_b1_media.jpg

Fülszöveg:

Egy a Szilícium Völgyben élő kamaszfiú megismerkedik egy Föníciai nevű tetovált férfival, aki Polaroid fényképezőgépével képes ellopni mások emlékeit.

Egy biztonsági őr hősiesen megakadályoz egy lövöldözést, amivel a fegyverviselést pártoló amerikaiak példaképe lesz, a férfit elvakító reflektorfényben azonban elkezd szétesni a sztorija, és vele együtt ő maga is.

Egy fiatalember nekiveselkedik élete első ejtőernyős ugrásának, és egy lehetetlenül szilárd felhőn köt ki, páragomolyagok prosperói szigetén, amelynek mintha saját akarata lenne.

A coloradói Boulder utcái felett megnyílnak a felhők, majd kristályszögek kezdenek belőlük záporozni, és egy huszonéves lány a rengeteg áldozattal járó felfordulás közepette útnak indul, hogy értesítse szerelme édesapját lánya tragikus haláláról.

 

Az 1972-ben született Joe Hill népszerű, többszörös díjnyertes író, A szív alakú doboz, a Szarvak, a NOS4A2 és a Spóra című regények, valamint számos novella és képregény szerzője. Furcsa időjárás című új kötete négy kisregényt, vérfagyasztó és társadalomkritikus történeteket kínál napjaink Amerikájáról.

 

Adatok:

Fordító: Uram Tamás

Kategória: fantasy

ISBN: 978-963-406-711-5

Terjedelem: 520 oldal

Ár: 3990 Ft

Kötés: kartonált

Borító körülvágott méret: 135x210 mm

Várható megjelenés: 2018. október

Címkék: fantasy kisregény Joe Hill

Szólj hozzá!

2018.10.03.

Shirley Jackson: Hill House szelleme

HannaCsilla

Túlnyomórészt mi is a friss megjelenések közül válogatunk, ritkán van lehetőségünk klasszikusokat kiadni, a Hill House szelleme azonban a kivételek egyike. Szerzőjét, Shirley Jacksont Amerikában évtizedek óta a horror/pszichothriller-irodalom megkerülhetetlen alakjaként tartják számon, 2007-ben díjat is elneveztek róla. A magyar könyvkiadás valamiért sajnos elment mellette, csak egy novelláskötete jelent meg nálunk (Sóbálvány, 1983), és Az autóbusz című novellája egy többszerzős antológiában – ráadásul ez utóbbi írása alapján készült Janisch Attila Hosszú alkony című, szűk körben nagyra tartott filmje.
A Hill House szelleme a kísértetházas horror-irodalom alapműve, Stephen Kingtől („Még nem volt szerencsém ennél tökéletesebb kísértetházas horrorhoz) Neil Gaimanen át („Ha még nem olvastál semmit Jacksontól, valami csodálatosról maradtál le.”) Donna Tarttig („Shirley Jackson történetei a valaha írt legfélelmetesebb sztorik közé tartoznak”) számtalan szerzőre gyakorolt nagy hatást.
Annak köszönhetően adhatjuk ki ezt a ragyogó könyvet, hogy a Netflix tízrészes sorozatot készített belőle, ráadásul a kimondottan tehetséges Mike Flanagan rendezésében, akit a horrorrajongók közül egyre többen ismerhetnek – a széria október közepén érkezik, és röviddel ezután kézbe vehetitek a regényt is.

 hillhouse_b1_web.jpg

Fülszöveg:

Négyen érkeznek a Hill House néven ismert kísérteties, ódon épülethez: dr. Montague, a tudós, aki fizikai bizonyítékokat keres a ház falai között zajló, természetfeletti jelenségekre; Theodora, különleges adottságokkal rendelkező asszisztense; Luke, a birtok fiatal örököse; és a törékeny Eleanor, aki képtelen szabadulni múltja terhétől. Kívülállóként keresik a magyarázatot a hely titkára, de nem sokáig maradhatnak csupán tanúk – a ház erőt gyűjt, ás hamarosan végleg elragadja egyiküket.

A gótikus horrorirodalom klasszikusaként számon tartott regényből már két mozifilm (A ház hideg szíve, 1963; Az átok, 1999) és egy színdarab is készült, 2018-ban pedig Mike Flanagan forgatott belőle tízrészes Netflix-sorozatot.

Fordító: Bozai Ágota

Kategória: horror

ISBN: 978-963-406-716-0

Terjedelem: 296 oldal

Ár: 2990 Ft

Címkék: horror regény Jackson

Szólj hozzá!

2018.09.27.

Az év magyar science fiction és fantasynovellái 2018

HannaCsilla

Hamarosan megjelenik a GABO SFF első, magyar szerzők műveit tartalmazó science fiction és fantasyantológiája.

Hazugságokból emelt város, halála után vezeklő festő, újragondolt mesék, háborúzó mesterséges intelligenciák, fonák Magyarországok: tizenkilenc válogatott novella merész jövőképekről és bizarr álmokról ismert és új szerzőktől.

magyar_sff_2018.jpg

Tartalomjegyzék

Moskát Anita: A mesterhazugság
Buglyó Gergely: Hét perc és egyetlen pillanat
Sziács Viola: Eleven kék
Rusvai Mónika: Égigérő
Gaura Ágnes: Árnyék
Tallódi Julianna: Féligaz
Lőrinczy Judit: Macskakövek
Baráth Katalin: Halzsíros legenda
Kiss Gabriella: Vendégség
Sepsi László: Brúsz
László Zoltán: Világvégék
Farkas Balázs: A nevetés íze
Sümegi Attila: Gúzs
Molnár B. Gábor: Ne etesd a trollt!
Veres Attila: Fekete talán
Erdei Lilla: A jégkorszak tanúi 
Dragomán György: Kőasztal – Híd – Valhalla 
Takács Bogi: Erdőszellem, erdőszellem
Brandon Hackett: Mesterséges istenek

 

Oldalszám: 336 oldal

Ár: 3990 Ft

ISBN: 978-963-406-710-8

A borító Havancsák Gyula grafikus és Szabó Vince tipográfus munkája.

Címkék: novella antológia

Szólj hozzá!

2018.09.10.

Ursula K. Le Guin: A megtalált és az elveszett I-II.

GABO SFF

Idén hunyt el Ursula K. Le Guinaz egyik legnagyszerűbb és legnagyobb hatású fantasztikus írónő. Nevéhez huszonegy regény, tizenegy novelláskötet, négy esszékötet, tizenkét gyerekkönyv, hat verseskötet és négy regényfordítás kapcsolódik.

A tavaly év végén megjelent Valós és valótlan című, válogatott novellákat tartalmazó, két kötetes gyűjtemény után újabb két kötettel jelentkezünk a GABO SFF sorozaton belül, amelyek Le Guin hosszabb elbeszéléseiből és kisregényeiből válogatnak. Megtalálhatók köztük realista írások, a Haini-ciklus darabjai (többek között a Four Ways to Forgiveness eredetileg külön kötetbe összegyűjtött kisregényei)  és Szigetvilághoz írott művek is.

le_guin_a_megtalalt_es_az_elveszett.jpg

Ursula K. Le Guin meghatározó alakja az amerikai irodalomnak. Képzeletét, párját ritkító stílusérzékét, emberi érzékenységét, határozottságát, humorát és keménységét arra használta, hogy teljesen új társadalmakat, emberi viszonyulásokat vizsgáljon meg, és ezeken keresztül kutassa az örök emberit – mindazt, amiért az emberekre föl lehet nézni és mindazt, amit egy felvilágosult társadalomnak el kell vetnie. Hitvallása volt, hogy hangot adjon az elnyomottaknak, a némáknak, az irodalom tükrén keresztül fényre hozza a legintimebb és legfájdalmasabb tapasztalásokat.

A Valós és valótlan című novellagyűjtemény után a  nemrég elhunyt szerző hosszabb elbeszéléseiből és kisregényeiből válogat A megtalált és az elveszett két kötete.

Tartalomjegyzék

I. kötet

Birodalmaknál is hatalmasabb és lassabb

Buffalo lányai, gyertek ki

A Herne-nők

Egy másik történet, avagy a beltenger halásza

A megbocsátás napja

A nép fia

Egy nő felszabadulása

Vén Zene és a rabszolganők

II. kötet

A kereső

A lápvidéken

Szitakötő

Elvesztett paradicsomok

 

Címkék: novella kisregény Le Guin

Szólj hozzá!

2018.08.23.

Díjazott és jelölt novelláink 2018

GABO SFF

Nemrég kiosztották az egyik legrangosabb fantasztikus díjat, a Hugót, amit regény kategóriájában zsinórban harmadszor is N. K. Jemisin hozott el, ezzel történelmet írt. (Innen is gratulálunk a szerzőnek, aki novelláival sem ismeretlen itthon.) Novella kategóriában mi is érintettek vagyunk, ennek apropóján pedig elhatároztuk, hogy összegyűjtjük, a Jonathan Strahan által szerkesztett Az év legjobb science fiction és fantasynovellái 2018 című antológiából hány írás kapott valamilyen elismerést vagy jelölést. Magunk is meglepődtünk, milyen szépen szerepelnek a kötet írásai a különféle díjakon. Talán ez is bizonyítja, hogy Jonathan Strahan remek érzékkel válogatja ki az emlékezetes, elgondolkodtató és élvezetes novellákat.

sff_2018_b1_media.jpg

A novellák és díjaik:

Suzanne Palmer: A botok titkos élete – Hugo-díj nyertes, Sturgeon-díj jelölt

Linda Nagata: A marsi obeliszk – Locus-díj nyertes, Hugo- és Sturgeon-díj jelölt

Samuel R. Delany: A houstoni remete – Locus-díj nyertes

Charlie Jane Anders: Ne vádolj és nem perelek – Sturgeon-díj nyertes, Locus-díj jelölt (és a James Tiptree Jr. díjon kiemelt)

Caroline M. Yoachim: Kilences karnevál – Hugo-, Nebula-, World Fantasy*- és Locus-díj jelölt

Vina Jie-Min Prasad: Válogatott falatok – Hugo-, Nebula- és Sturgeon-díj jelölt

Tobias S. Buckell: A zen meg az űrhajóápolás művészete – Sturgeon- és Locus-díj jelölt

Maureen McHugh: Járdák – Sturgeon-díj jelölt

Greg Egan: A Turing-gép diszkrét bája – Sturgeon-díj jelölt

Kai Ashante Wilson: Asszonyaik jajveszékelése – Locus-díj jelölt

Mary Robinette Kowal: A kesztyűkészítők tiszteletreméltó társasága – Locus-díj jelölt

Theodora Goss: Jöjjenek, lássanak eleven driádot! – Locus-díj jelölt

*a World Fantasy-díjat novemberben osztják majd ki

Címkék: sci-fi díj fantasy antológia

Szólj hozzá!

2018.07.09.

A novellapályázat margójára

HannaCsilla

Múlt héten lezárult a GABO SFF novellapályázata, amelynek során őszi Az év magyar science fiction és fantasynovellái kötetünkbe kerestünk novellákat rendszeresen vagy alkalomszerűen publikáló és amatőr szerzőktől egyaránt. A beérkezett pályamunkák puszta mennyisége is szükségessé tette, hogy szigorúan szűrjünk, és azokat a novellákat válogassuk be, amelyek nemcsak a szerkesztőink tetszését nyerik el, de a várható, veterán és laikus rajongókból összeálló olvasók számára is érdekesek lehetnek.

pexels-photo_1.jpg

Ez azt jelentette, hogy jó, vagy erősebb szerkesztést igénylő novellák is kiestek – ezeknek az írói érezhetően olyan szinten állnak, hogy számukra ez a blogbejegyzés nem nyújt sok újat; de mellettük akadt számos olyan írás, amelyek alapján hasznosnak éreztük végigvenni a típushibákat, hogy a jövőben ezek elkerülhetők legyenek. Arra nincs lehetőségünk, hogy részletesen és egyenként elemezzük a novellákat, vagy hogy írói kurzust tartsunk, így is hisszük azonban, hogy érdemes volt felhívni bizonyos problémákra a figyelmet.

Hogy az elején kezdjük, már a pályázati kiírásban megadott kritériumoknak sem felelt meg mindegyik novella: vagy nem voltak fantasztikusak, vagy a terjedelmük nem volt megfelelő, vagy már fennálló (és más kiadóhoz tartozó) franchise-hoz íródtak. Nem véletlenül kötöttük ki ezeket a feltételeket, és a kiírás végén megadott lista összeállításával is az volt a szándékunk, hogy a fáradt, kevés egyediséget tartalmazó ötleteket kiszűrjük. Minden klisét meg lehet természetesen csavarni úgy, hogy frissnek hasson, és egészen új oldalról közelítse meg a megszokott toposzt, de ez nem egyszerű írói feladat.

Ennek ellenére legalább tíz novellát kaptunk a klasszikus „fehér szoba” szituáció valamelyik variációjával – ebben az alaphelyzetben a novella hőse felébred, és vagy maga fedezi fel a számára ismeretlen környezetet, vagy egy másik szereplő összegzi számára az összes fontosabb tudnivalót. Ezt a videojátékos indítást azért emeljük ki külön, mert jól rávilágít egy mögöttes problémára: sok novellán érezni lehetett, hogy az írója menet közben találta ki a történetet, és az elején éppolyan bizonytalan volt, mint a szereplője.

Mondanunk sem kell, hogy a novellaírás legfeljebb a ráfordított időben tűnik egyszerűbbnek a regénynél, de ha a terjedelmet és a kidolgozásához szükséges időt és szellemi munkát vesszük, könnyen a novella kerülhet ki győztesen az összehasonlításból. A világának ugyanúgy koherens egységet kell alkotnia, mint egy regényének, a szereplőinek rövidebb idő alatt kell ugyanolyan meggyőző érzelmeket mutatniuk, és az információt jóval tömörebben és hatásosabban kell adagolni. Egy jeleneten belül különböző mértékben, de egyszerre kell foglalkozni a környezettel, a karakterrel, az érzelmekkel és a szituációval, miközben mindvégig szem előtt marad a téma is.

Egy novellát éppen ezért kudarcra ítél az, ha a terjedelem első ötödét a környezet és a szereplő(k) bemutatása foglalja el, majd csak azután szembesülünk a konfliktussal. Akármennyire érdekes és egyedi a világ, mi novellát, és nem világleírást keresünk; egy novella már az első néhány bekezdésben, de lehetőleg az első oldalon belül hozza az olvasót képbe a fontosabb elemekkel – környezet, karakter, szituáció, érzelmek – kapcsolatban.

Sok novella a lassú építkezés-gyors lecsapás eszközével élt, miközben a témáját egészen a végéig nem fedte fel. A szerkezet hiányából fakadóan a feszültség végig alacsony maradt, vagy a felütés után lezuhant, és ezt egy csavar már nem volt képes a végén helyrehozni.  Egy jól felépített történetben minden elemnek megvan a helye, a befejezést a kezdés előrevetíti. Amikor az író még keresi a történetet, hajlamos olyan mozzanatokkal kitölteni az oldalakat, amelyek ugyan hitelesek – vagyis nem mondanak ellent sem a világ törvényszerűségeinek, sem a karakter személyiségének –, mégsincs semmi jelentőségük. Nem szükséges leírni azt, ahogyan a szereplő, felkel, megreggelizik, elindul otthonról, hogy aztán megérkezve a munkahelyére végre szembesüljön a konfliktussal.

Apropó, konfliktus. Ha a karakter valahonnan el akar jutni valahová, és nincs, ami ebben megakadályozza, akkor nincs konfliktus. Néha ez az akadály csak egy rejtély vagy egy döntés, a lényeg: legyen nehéz a központi karakter számára. Itt jegyeznénk meg, hogy a konfliktus nem feltétlen jár együtt fizikai támadással vagy veszekedéssel, és fordítva: a konfrontáció sem jelez mindig valódi konfliktust. Gyakori hiba, hogy az író üres erőszakkal tölti meg az írásait jelentőségteljes akció helyett (nem véletlenül szerepelt a listánkban az, hogy lehetőleg kerüljék a szerzők az öncélú erőszakot). Hiába indít egy novella például űrcsatával; ha a feleket és a szereplőket nem ismerjük meg, nincs miért drukkolnunk akár egyik, akár másik félnek – képzeljük el, hogy menet közben kapcsolunk egy fociközvetítésre, ahol csak annyit tudunk a csapatokról, hogy az egyik piros, a másik kék mezben játszik.

Ugyanígy a konfliktus hiányán buktak el azok a novellák, amelyek bizonyos értelemben vágyteljesítő fantáziák voltak: a főhős találkozott ugyan egy rejtéllyel (például egy titokzatos férfival), de valós akadály nem gördült elé, és végül minden megnyugtatóan alakult (vagy ugyanígy valós konfliktus nélkül faképnél hagyták). Az olvasó érdeklődését az kelti fel, ha a karakter cselekvési szabadságát korlátozzák: vagy a rajta kívül álló okok vagy a saját megszállottsága – tehát, ha van valami akadály. Értjük, hogy  az írónak nehezére esik konfliktust belevinni a történetbe, ha túlságosan kedveli a karaktereket és nem akar ártani nekik. Ilyenkor azonban érdemes belegondolni, milyen nyomás alatt áll az ember, amikor például pénzt kell keresnie, hogy eltartsa a családot, vagy amikor meg kell óvnia a gyerekeit. Ha ezen nyomások közül bármelyik kiélesedik, az ember általában kétségbeesik, mégis megpróbál felülkerekedni a nehézségeken. Ez a konfliktus. Ami utána történik, az pedig a történet. Nem muszáj élet-halál kérdésre kiélezni egy konfliktust, az „élet" a karakter számára becsületet, önbecsülést és mások tiszteletének kivívását is jelentheti.

Ezzel persze nem azt mondjuk, hogy feltétlenül szükséges a konfliktus; bőven akadnak olyan írások, amelyek a reveláció eszközét használják, de még akkor is folyamatosan növelik a feszültséget, egészen addig, amíg fény nem derül a csattanóra. (Ez azonban nem jelenti azt, hogy novellának számít a különféle ezoterikus hitrendszerek leírása, vagy a bármilyen nemes céllal leírt prédikáció – ezekből is akadt jó néhány.)

Akadtak olyan novellák is, amelyek, bár ügyesen voltak megírva, túl egyhangúnak bizonyultak. Még egy tragikus történetben is ki kell sütnie néha a napnak, kontraszt híján a komorság fásultsággá változik. Hiába rövid egy novella, nem bírja el, ha végig ugyanazokat a húrokat pengeti a szerző.

Sok novellán az is érezhető volt, hogy a szerzője nem csupán kevés novellát írt életében, de keveset is olvasott; és itt nemcsak az újra felfedezett csattanókra gondolunk, hanem arra is, hogy mintha még nem alakult volna ki a „fül”, amelyik a novellák felépítésében, ritmusában eligazítást adhatna. Nemcsak fantasztikus novellákat érdemes olvasni, de klasszikus és kortárs szépirodalmi novellákat is; kriminovellákat, sőt, romantikus novellákat, amelyek meg tudják adni azt a biztos bázist, amire az író aztán építhet. Létező téveszme kezdő írók között, hogy a novella „egyszerű”, és másodhegedűs csupán a regény (pláne a trilógia) mellett. Ez nem így van; a jó novella ugyanúgy magas írói felkészültséget igényel, és pusztán rövidebb terjedelme nem indokolja, hogy elég legyen csak úgy odakenni.

Felismerhető volt, amikor a szerző azt írta meg, amiről úgy gondolta, hogy másokat érdekelhet, nem pedig azt a történetet, ami őt érdekelte volna. Mi nem divatnovellákat keresünk, nem kell igazodni trendekhez, nem érdekel minket a jól ismert régi. Olyan fantasztikus novellákat szeretnénk látni, amelyeket nem tudna más megírni, csak az adott szerző, az ő saját, egyéni látásmódjával és érzékenységével, amelyek épp emiatt újak és különlegesek.

A pályázók többsége nem került be a kötetbe – ez eleve lehetetlen is lett volna, hiszen adott kötetmérettel számoltunk –, de bízunk benne, hogy még olvashatunk tőlük új írásokat.

 

 

Címkék: novella pályázat

1 komment

2018.07.02.

Az év magyar science fiction és fantasynovellái 2018 – eredményhirdetés

HannaCsilla

Immár harmadik éve jelenik meg magyarul Jonathan Strahan Az év legjobb science fiction és fantasynovellái című antológiasorozata, amely kiváló merítést ad az angolszász fantasztikus irodalomból, és úgy éreztük, most jött el az ideje, hogy mellé tehessünk egy hazai válogatást is. Novellapályázatunkra rekordmennyiségű pályamű érkezett (240, nem beszélve a meghívott szerzőkről), és ugyancsak nehéz volt válogatni a sokszínű írások közül.

A felkért szerzőktől kapott és a zsűrizés során a kötetbe válogatott 19 novelláról úgy gondoljuk, remek metszetet adnak arról, hol tart ma a magyar fantasztikum: hazugságokból emelt város, halála után vezeklő festő, kifordított mesék, fonák Magyarországok, háborúzó mesterséges  intelligenciák és más témák jelennek meg a novellákban.

pexels-photo-261626.jpeg

A kötetbe kerülő novellák:

Baráth Katalin: Halzsíros legendák

Brandon Hackett: Mesterséges istenek

Buglyó Gergely: Hét perc és egyetlen pillanat

Dragomán György: Kőasztal - Híd - Valhalla

Erdei Lilla: A jégkorszak tanúi

Farkas Balázs: A nevetés íze

Gaura Ágnes: Árnyék

Kiss Gabriella: Vendégség

László Zoltán: Világvégék

Lőrinczy Judit: Macskakövek

Molnár B. Gábor: Ne etesd a trollt!

Moskát Anita: A mesterhazugság

Rusvai Mónika: Égigérő

Sepsi László: Brúsz

Sümegi Attila: Gúzs

Sziács Viola: Eleven kék

Takács Bogi: Erdőszellem, erdőszellem

Tallódi Julianna: Féligaz

Veres Attila: Fekete talán

A pályamunkák olvasása során megfogalmazódott bennünk néhány tanács, meglátás, amiket nemsokára kifejtünk a blogon, hátha segítik azok munkáját, akik nem kerültek be a kötetbe, de később szeretnének még pályázni hozzánk vagy máshová.

Gratulálunk a nyerteseknek és nagyon köszönjük az összes pályázónak a novellákat!

 

Címkék: sci-fi novella pályázat fantasy antológia antologia

Szólj hozzá!

2018.06.12.

Információk a novellapályázatról

HannaCsilla

Tegnap éjfélkor lezárult a GABO SFF novellapályázata, összesen 240 pályamű érkezett be publikált és amatőr íróktól. Köszönjük a novellákat, hatalmas öröm, hogy ennyire népszerű a fantasztikus irodalom és ilyen sok alkotó jelentkezett. A gondos mérlegeléshez viszont időre van szükségünk, ezért eredményhirdetés és végleges tartalomjegyzék július 2-án, hétfőn várható. A nyerteseket legkésőbb július 2-áig külön e-mailben is értesítjük.

Mivel mindenkinek, akinek a novelláját könyveltük, küldtünk visszaigazolást, ha valaki nem kapott volna tőlünk e-mailt, jelezze felénk, és utánanézünk!

black-and-white-book-dark-34084.jpg

Sokan kérdezték, hogy tudnánk-e részletesen értékelni a novellákat elutasítás esetén. Sajnos erre – bármennyire is hiszünk abban, hogy az értő és segítő kritika sokat tud segíteni a fejlődésben – nincsen lehetőségünk, de bátorítunk minden pályázót, hogy például itt a blogbejegyzés alatt felvegyék egymással a kapcsolatot, és kérjék ki egymás véleményét a novelláikról, vagy éljenek az egyéb, visszajelzést biztosító lehetőségekkel (mint amilyen a Fantasztikus kéziratok éjszakája, ahol a GABO SFF szerkesztője is zsűriz).

 Addig is kellemes olvasást kívánunk a nyárra!

beach-idyllic-nature-573560.jpg

1 komment

2018.05.18.

Lőrinczy Judit: Elveszett Gondvána

HannaCsilla

Lőrinczy Judit első regénye, az Ingókövek – Sztálingrád másik csatája 2013-ban egy novellákkal már jól megalapozott írói karrier ékköve volt – a sztálingrádi csata mágikus realista feldolgozása az olvasók és kritikusok elismerését is kivívta. A sokoldalú szerző már kisprózáival bizonyította, hogy nagyon színes palettán dolgozik. Második, és sokak által várt regénye, az Elveszett Gondvána egy kiismerhetetlen, különös birodalom feltérképezéséről szól.

A történetben kibontott képekről és gondolatokról, a cselekmény meghökkentő fordulatairól nehéz anélkül írni, hogy ne vennénk el a felfedezés örömét, de annyi bizonyos: ahogyan Lőrinczy Judit a novelláival mindig szürreális, és mégis emberi történetekkel lep meg, úgy jelent valami új és sosem látott élményt az Elveszett Gondvána. A nagyívű regényben az iparosodott, bánat forrásaira épült város, Sadness Springs ismerős-bürokratikus miliőjéből indulunk el a főbb szereplőkkel  – Abe Kaledonnal, a fiatal tudóssal és Bójántúli Ugron hajóskapitánnyal – egy minden szempontból ismeretlen vidékre, amely az ismert világ határain túl terül el, és ahol a valóság szabályai is megváltoznak.

Az Elveszett Gondvána a Könyvhétre jelenik meg a GABO SFF sorozatban. Borítóját Havancsák Gyula festette.

elveszett_gondvana_b1_media.jpg

Borítószöveg:

Néhány hét alatt bejárható tartomány a világ, amelynek határán túl megzavarodik a valóság. Abe Kaledon, a fiatal tudós ezt a különös sávot kutatja, ám elmélete a határ természetéről felborítja a tartomány szívének, Sadness Springs városának kényes hatalmi egyensúlyát. A melankólia forrásaira épült városban a munkások és vezetők, emberek és hártyások között feszülő ellentét forrpontra jut: Abe felfedezése és a titokzatos iparmágnás, Gustavo Omerigo expedíciója olyan titkokat szabadít el, amelyeket nem lehet többé elrejteni.

Lőrinczy Judit, az Ingókövek szerzője új regényében egy társadalmi feszültségektől terhes városból vezet el egy olyan birodalomba, ahol a valóság törvényei érvényüket vesztik.

 

ISBN 978-963-406-670-5

528 oldal

 

Címkék: fantasy Lőrinczy

Szólj hozzá!

2018.04.27.

GABO SFF novellapályázat

HannaCsilla

Keressük a legjobb magyar fantasztikus novellákat!

Immár harmadik éve jelentetjük meg a Jonathan Strahan által szerkesztett Az év legjobb science fiction és fantasynovellái sorozat köteteit, amelyek az adott év legizgalmasabb fantasztikus novelláiból nyújtanak ízelítőt.

A külföldi szerzők műveit bemutató antológia mellett idén szeretnénk bemutatni a legjobb magyar fantasztikus novellákat is. Hol tart ma itthon a science fiction és a fantasy? Milyen témák foglalkoztatják a hazai írókat? A kötetbe felkértük a magyar fantasztikus irodalom ismert és elismert szerzőit, de mellettük új hangoknak is szeretnénk teret adni, hogy egy színes, a magyar kortárs fantasztikus irodalom legjavát bemutató könyv születhessen meg, ezért nyílt novellapályázatot hirdetünk meg.

arm-break-business-257897.jpg

Határidő: 2018. június 11. éjfél

Terjedelmi korlát: 10 000 - 40 000 leütés

Honorárium: megjelenés esetén bruttó 30 000 Ft

Formai követelmények: A novellákat RTF vagy DOC formátumban várjuk, a  fájl neve tartalmazza a szerző nevét és a novella címét. A fájlban szintén fel kell tüntetni a szerző nevét és elérhetőségét. A szöveg legyen sorkizárt, a sortávolság szimpla vagy másfeles, kiemelésre bold vagy kurzív használható, hacsak a novella nem tartalmaz rendhagyó formai megoldásokat.

Beküldés: elektronikusan a gabosff@gabo.hu címre, az e-mail tárgymezőjébe kerüljön bele a "pályázat" szó, pl. Tárgy: PÁLYÁZAT: Gipsz Jakab: Novella címe

Tematikai megkötés: science fiction, fantasy, horror

Kikötések: Magyar nyelven sem nyomtatott, sem online formában nem publikált, eredeti, fennálló franchise-hoz nem köthető műveket várunk, amelyekkel máshol sem találkozhattunk korábban (tehát nem kaptunk korábban kéziratot és nem szerepelt a Fantasztikus kéziratok éjszakáján). Egy szerző egy pályaművet küldhet be.

pexels-photo-247772.jpegFriss, eredeti, tartalmas novellákat várunk. Ugyan bármilyen témát szívesen látunk a fantasztikum területén belül, van néhány történettípus és -elem, amelyiknél már nehéz újat mondani. Az alábbi történetelemek nem kizáró tényezők, de már annyiszor láttuk őket (és többnyire nem jól megírva), hogy nehéz minket meglepni:

  • szexi vámpírok/démonok/angyalok
  • démoni gyerekek
  • gonosz nagyurak (akik monologizálnak)
  • a legutóbbi szerepjátékparti története
  • ahol az űrutazás nem nehezebb, mint felmenni a tizedikre a lifttel
  • az utolsó túlélőkről kiderül, hogy ők lesznek az új emberiség ősszülei
  • ahol fehér szobában ébred a főhős
  • ahol az időutazó véletlenül megöli/teherbe ejti az ősét
  • kiválasztott hősök
  • öncélú szex/erőszak
  • zombik
  • egzotikus szereplők egzotikus környezetben, amiről lerí, hogy csak egy Wikipedia szócikk jelentette a háttérkutatás alapját
  • disztópiák, ahol a társadalmi rendet kamaszok döntik meg
  • ahol az idegen lények nem különböznek jobban az emberektől, mint egy cosplayes

 

Támpont arra nézvést, milyen novellákat keresünk:

Az év legjobb science fiction és fantasynovellái 2016

Az év legjobb science fiction és fantasynovellái 2017

Az év legjobb science fiction és fantasynovellái 2018

 

Címkék: novella pályázat

29 komment