Menü

Gabo webshop

Címkék

Aaronovitch (21) Adam-Troy Castro (3) Adams (14) Addison (5) akció (1) Akins (3) All You Need is Kill (1) antologia (6) antológia (12) Asimov (13) A Dűne messiása (2) A holnap határa (1) Bacigalupi (6) Barry (2) bejelentes (28) beleolvaso (9) Beukes (9) blogturné (1) blörbök (1) borito (30) Buglyó (6) Campbell (6) Colfer (15) Cserny Timi Pookah (2) Csigás Gábor (1) Dickinson (2) díj (2) disztópia (1) Doctor Who (3) Dozois (3) Dűne (2) e-könyv (1) ebook (4) Edge of Tomorrow (1) előrendelés (1) érdekesség (12) eredményhirdetés (4) értékelés (1) Ezüstkéz (1) fantasy (91) film (8) folyói (1) Frank Herbert (2) Góliát (1) grafika (11) Gregory (11) Hannu Rajaniemi (1) Hendrix (3) Holdstock (29) Holmberg (3) horror (9) idezet (7) interju (16) Irha és bőr (1) Jacek Dukaj (1) Jackson (1) játék (2) Joe Hill (2) Joyce (2) Kindle (2) kisregény (2) Kitschies (2) Kleinheincz (19) klímaváltozás (1) könyvajánló (1) könyvhét (2) körkérdés (5) kozerdeku (1) kritika (29) Leckie (19) Le Guin (4) light novel (1) Locus-díj (1) London (1) Lőrinczy (1) Mars 500 (1) McDonald (11) Miller (2) Mitágó-erdő (1) Moskát (19) Narrenturm (1) Netflix (1) Nix (4) novella (23) Novik (5) nyeremény (1) ólomerdő (1) pályázat (14) Panoráma (1) Pearson (12) Rajaniemi (1) regény (2) rejtvény (1) rendezvény (1) Rengeteg (1) részlet (1) Roberts (15) Robertson (3) Rothfuss (32) Rusvai (2) Sakurazaka (7) Sánta Kira (2) Sapkowski (5) sárkány (1) sci-fi (66) Shada (1) Smythe (39) St. John Mandel (4) Staveley (10) Strahan (5) Sümegi (4) Szakurazaka (7) tartalomjegyzék (1) thriller (3) Tikos Péter (2) Tom Cruise (1) Tünde Farrand (1) tündöklő (1) undefined (2) urbanfantasy (3) Vaják (4) Waclaw Felczak Alapítvány (1) Wecker (3) weird (1) Westerfeld (1) Witcher (3) YA (4) zsebkönyvsorozat (1) Címkefelhő

Facebook

Feedek

2016.05.02.

Rengeteg blogturné

GABO SFF

A Temeraire sorozatával híressé vált Naomi Novik most egy másik műfajjal varázsolja el az olvasókat. Ebben a regényben a Sárkány most egészen máshogy van jelen. A Rengeteg blogturnéjában öt könyvesblog vett részt, most ezekből a bejegyzésekből szemezgetünk.

blogturne.jpg

Az írónő egy misztikus, bűvös és sötét világot teremtett a szláv népmesék egyes elemeit felhasználva. Imádtam a Rengeteget, ami úgy jelent meg előttem, mintha egy rémálomba léptem volna be. Ugyanakkor vártam minden jelenetet, ami ott játszódott, mert annak ellenére, hogy milyen rettenetes hely volt, mégis elvarázsolt. Annyira szeretném bejárni az egészet (és túlélni)! Mondjuk tény, hogy az írónő olyan élénk leírásokat adott a Rengetegről, hogy úgy éreztem, mintha én is ott lennék a helyszínen – végig láttam a szemem előtt a szívfákat, a folyót és a Kóborokat." – kezdi értékelését Abstractelf.

Agnyeskát is nagyon szerettem, főleg a makacsságát, de nála is jobban beindította a fantáziámat a Sárkány. Imádtam az ötletet, hogy a klasszikus mesei elem, miszerint a sárkány lányokat rabol el, itt ilyen kreatív módon jelent meg. A Sárkány nem sárkány, hanem egy mágus, aki ugyan elragadja a lányokat, de nem megenni akarja őket." – írja Deszy a szereplőkről.

„És persze nem lehet kihagyni a Rengeteget sem. Igen, ez egy erdő, nem személy, de mégis, olyan hangulata van, hogy akár a főszereplők közé is sorolhatnám. Veszélyes, szeszélyes, sose tudni, hogy hol bukkan fel a gonoszsága és kit fertőz meg vele. Ebből kifolyólag szinte minden személy gyanús, aki csak megjelenik a történetben és egy idő után teljesen megértettem az ott élőket, akik azt vallották, hogy akit egyszer a Rengeteg elkapott, az utána sosem szabadul tőle... Izgalmas volt hallani róla, megtudni a vele kapcsolatos legendákat és persze kóborolni benne.


A történet pedig? Én nem éreztem egy percig sem, hogy üresjárat lenne benne. Valami miatt mindig tovább és tovább akartam olvasni a történetet, hol azért, hogy megtudjam, hogy a kedvenceim túlélik-e a harcokat, az intrikákat, a csatákat; hol azért, hogy lesz-e köztük valami:), hol pedig azért, hogy végre megtudjam, hogy mi a Rengeteg rejtélye.” – mesél Lupi a harmadik főszereplőről, magáról az erdőről.

„Szép lassan kibontakozik előttünk, mi vezérli a férfit, és figyelemmel kísérhetjük, miként vezeti be főszereplőnket a mágia rejtelmeibe. A folyamat ugyan lassú, lírai, sok leírással, kitérő magyarázattal, ám egyáltalán nem száraz, unalmas vagy felesleges. Naomi Novik mindezt gyönyörű leírások kíséretében tárja elénk - olykor enyhén mesei stílusban.


A fentebbiekből kiindulva könnyű lenne arra asszociálni, hogy A Szépség és a Szörnyeteg vonalon haladva, az Agnyeska és Sárkány között szövődő szerelemé a főszerep, pedig nem. Meglehet, valóban van egy lassú ívű, ámde annál gyönyörűbb romantikus szál is, mégis inkább a mágiáé és a Rengetegé a főszerep.” – írja Lilla.

És abban is biztosak vagyunk, hogy sokan lesznek úgy, mint Fummie, akik szívesen eltöltenének még egy kevés időt a regény világában:

„Tudtam előre, hogy ez egy egyedül álló könyv, és nagyon örültem is neki, végre nem egy sorozat, aminek várni kell a folytatását, és úgy érzem, soha nincs vége. Most mégis olyan hamar lett vége, és olyan szívesen eltöltenék még több időt ebben a világban, mert nekem ez kevés volt. Még akarok Agnyeskát és még akarok Sárkányt. Az sem zavar, ha a gonosz Rengeteg visszavág, de olyan hamar vége lett. Főleg azért érzem ezt, mert ahogy haladtam, láttam, milyen kevés van hátra, és még kevesebb, és csak fogytak az oldlak, de még mindig nem kerültünk közelebb a probléma megoldásához. Én meg nem tudtam rájönni, mi jön most. Csak egyre rosszabb és rosszabb lett a helyzet, és nem tudtam mást, csak izgulni. Nagyon tetszett, hogy nem az lett a vége, amire számítottam, és jól lezárták és megoldották a problémát, de ettől függetlenül én úgy szeretnék még egy kicsit ebben a világban kalandozni.”

A Rengeteg blogturnéban részt vevő bloggereket egyöntetűen elvarázsolta a könyv, és nagyon bízunk benne, hogy a többi olvasó is legalább ennyire szeretni fogja ezt a különleges történetet. A blogturnén pedig még egy napig pályázhattok a három nyereménykönyv egyikére is, ha megfejtitek a bejegyzések végén található feladványokat.

Címkék: nyeremény blogturné Novik

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gabosff.blog.hu/api/trackback/id/tr408679528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása